Jak svlíkačka za kačku vydělala milióny

31. 10. 2017 21:45:00
Způsobů, jak vybrat peníze na charitu, je halda, tento je však originální od sundání prvních svršků až po holý zadek.

Možná mě budete považovat za blázna, nestydu nebo za obojí dohromady. Každopádně benefice West End Bares, která stojí na striptýzu desítek holek a kluků, patřila k tomu nejzajímavějšímu, co jsem na londýnském muzikálovém jevišti letos viděl.

Původní koncept svlíkačky pro dobročinnost není kupodivu ve francouzském šantánu, ale v New Yorku, kde choreograf Jerry Mitchell přišel s nápadem striptýzu broadwayských umělců na pomoc výzkumu a léčby HIV/ AIDS. Z původně malé akce v zapadlém baru kdesi na rohu Chelsea vyrostla událost s rekordním výtěžkem 15,8 miliónu dolarů. Od roku 2010 svoje kostýmy odkládají také tanečnici a herci v londýnském West Endu a v neděli 29. října jsem se každoroční vyprodané show osobně zúčastnil.

Kdo by čekal oplzlou přehlídku s nevkusnými dvojsmysly, měl by si nechat zajít chuť nebo přepnout na Kameňák 8. West End Bares je především nablýskanou burleskou s excelentními tanečními čísly, vynikající choreografií, originálními kostýmy a pěveckou exhibicí sólistů z londýnských muzikálů. Letos společně pro charitu vystoupily soubory z představení Aladdin, The Lion King, Charlie and the Chocolate Factory, Dreamgirls, Funny Girl, Kinky Boots, Mary Poppins, Motown a Wicked.

Kostra programu je vlastně jednoduchá, když máte k dispozici ty nejlepší z oboru. Tvoří ji stand-up výstupy Grahama Nortona, jemuž brilantní skeče vynášejí každoročně stamilióny za talk show na BBC One. Utahoval si z diváků stejně jako z celebrit, kolem nichž se vznáší oblak skrývané touhy – třeba ve chvíli, kdy se na projekci portrétů gay osobností objevila vedle Eltona Johna, Freddie Mercuryho a Ricky Martina také tvář Toma Cruise. Vtipný byl i jeho kolega Tom Allen, jenž po bleskovém sčítání napočítal 8 heterosexuálních mužů v bezmála dvoutisícovém publiku.

Moderátory ve svižném tempu střídaly hudebně – taneční čísla, z nichž vynikaly tři. První, které speciálně pro tento večer zhudebnil Mark Anderson z londýnské Knihy mormonů, zazpívala čerstvá držitelka divadelní ceny Olivier, Rebecca Trehearn. Ta se, podle zvyklostí večera, během rozpustilé plážové písničky svlékla do červených krajek, až skončila zabalená do duhové vlajky. Symboly LGBT komunity ostatně provázely celou kabaretní show a nejdojemněji zapůsobily v tanečním příběhu L-O-V-E na choreografii Matta Gilletta, známého z celosvětového hitu Jersey Boys. Na pódiu se ocitl osamělý cínový voják, s nímž nikdo nechtěl tančit až se mezi smíšenými dvojicemi objevil mladík, který mu nabídl rámě. Emotivní rendez-vous se swingovou hudbou ozdobily projekce plné růží a zakončil polibek obou tanečníků, z nichž jeden nakonec na horizontu jeviště zůstal úplně nahý. Vrcholem pak byl závěrečný gospel s hudbou Quincyho Jonese z filmu Čaroděj ze země OZ, který se čtyřiceti člennou company zazpívala senzační Marisha Wallace z muzikálu Dreamgirls.

Hodinová show přinesla výtěžek 1,5 miliónu korun, a navíc také oslavila rozmanitost divadelního světa, byla slavností kumštu především nové generace umělců, kteří pro společnou věc vystoupili zadarmo.

Po závěrečném defilé, kdy každý může přispět darem přímo jednotlivým účinkujícím, kteří tančí v hledišti, jsem si položil otázku, zda by se podobná benefice mohla uskutečnit v Česku. Pokud jde o současnou generaci muzikálových umělců, nemám pochyb o tom, že bychom dali dohromady kvalitní show. Problém by spíš byl v producentech, kteří se, popravdě řečeno, v malém českém rybníku vzájemně nepodporují ani v případě charity. Zatímco v Londýně věhlasný Cameron Mackintosh velkoryse poskytl své divadlo i se zázemím za 1 libru, v Praze bychom nejspíš skončili u žabomyších dohadů, proč tam vystupuje ten a ne tamten. Dalším, podstatným důvodem, proč show úspěšně běží už dlouhá léta, je sebevědomí LGBT komunity. Málo platné, britští gayové a lesby mají královnou posvěcené sňatky i adopce a dávají svou hrdost najevo během celého roku, nejen v rámci Pride. Na druhou stranu, právě cesta k většímu sebevědomí může vést i přes benefice, které spojují umění s dobrými skutky.

Autor: Janis Sidovský | úterý 31.10.2017 21:45 | karma článku: 20.51 | přečteno: 6204x


Další články blogera

Janis Sidovský

Strach z gayů chce změnit ústavu

Poslanci chtějí měnit ústavu a zabránit gayům, aby mohli pobírat vdovský důchod nebo mít společné jmění. Navrhují, aby manželství bylo ústavně jen pro muže a ženu, čímž zablokují nároky stejnopohlavních partnerů.

18.6.2018 v 13:45 | Karma článku: 39.04 | Přečteno: 5588 | Diskuse

Janis Sidovský

Manipulace s hlasy do Slavíka byla vždycky

Skupině Ortel nemohl Slavík více pomoci, když neuznal všechny hlasy, které kapele zaslali fanoušci. Pokud bylo záměrem utlumit xenofobní hlas, zazní ještě mohutněji.

26.11.2017 v 16:41 | Karma článku: 37.41 | Přečteno: 4010 |

Janis Sidovský

Marné čekání na chlapskou slušnost

Čekal jsem, že se pan poslanec zachová jako slušný chlap. A postaví se čelem k výrokům svého tajemníka. Místo toho jsem se dočkal naprosté ignorace.

22.11.2017 v 18:52 | Karma článku: 32.72 | Přečteno: 4575 | Diskuse

Janis Sidovský

Otevřený dopis k posílání gayů do plynu

Gayové by podle tajemníka poslance Holíka (SPD) měli jít do plynu. Ne, není mi to jedno, a proto píšu otevřený dopis.

11.11.2017 v 19:08 | Karma článku: 40.43 | Přečteno: 6201 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Karel Trčálek

Pražští kavárníci a havloidi přitvrdili. Přijdou p. Preslerovi rozbít okno

Aspoň to tvrdí sám pan Presler. A když to tvrdí, tak bude i nejspíš pravda. A když to bude pravda, tak se o tom nedá pochybovat. A když se o tom nedá pochybovat, tak se o tom nedá ani diskutovat. Prostě pražská kavárna, co chcete?

18.10.2018 v 18:37 | Karma článku: 24.62 | Přečteno: 543 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Když si ve vlaku není kam přesednout

Hromadná doprava má jednu zásadní závadu, a tou je hromadnost. Nahromadění většího množství lidí do uzavřeného prostoru nebývá vždy příjemným zážitkem.

18.10.2018 v 17:42 | Karma článku: 21.96 | Přečteno: 748 | Diskuse

Lubomír Stejskal

K vražednému útoku na arabskou matku

Tentokrát se karta obrátila. Podle všeho vrhali kameny Židé na automobil Arabů. Tragický následek: mrtvá matka osmi dětí. Jak se k tomu postaví člověk, o němž je známo, že patří k neochvějným zastáncům Izraele?

18.10.2018 v 17:40 | Karma článku: 22.41 | Přečteno: 695 | Diskuse

Karel Ábelovský

Permanentní hlísti, aneb jak to vypadá, když dáš blbci funkci

... zahlédl a zaslechl jsem cosi neuvěřitelného... možného snad jen v "česku" a v Kocourkově, asi - aneb "ovčáčci a čtveráčci", kam jste nám zašantročili pravdu? Sním či bdím - tihle ti "mladí", to jako má být naše budoucnost?!?

18.10.2018 v 15:15 | Karma článku: 18.96 | Přečteno: 1075 | Diskuse

Emrich Sonnek

Dementi z Pražského hradu

Sdělovacími prostředky a sociálními sítěmi se valí lavina očerňující slovník hlavy státu. Hrad se proti této kampani ostře ohrazuje. Došlo pouze k selhání techniky. Zatím zjišťujeme, zda to byla technika hlasová, nebo přenosová.

18.10.2018 v 14:13 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 718 | Diskuse
Počet článků 48 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 6132

Producent, manažer, marketingový konzultant v oborech showbyznys a média. Mediálně zastupuje Český národní symfonický orchestr a festival Prague Proms, podílí se na publicitě muzikálů a momentálně produkuje představení Noci na Karlštejně na hradě Karlštejn.

sidovsky.cz





Najdete na iDNES.cz